Bilboko Zirkuitua 2019

BILBOKO ZIRKUITUA antzerki eta dantza sortzaile eta talde hasi berriei beren lanak taularatu eta jendaurrean aurkezteko eskainitako aukera paragabea da. Esparru ezin hobea da, Bilbon eratutako antzerki proposamenik freskoenak eta gaurkoenak ikusi ahal izateko Bilboko barrutietan.

IRAILAK 26 / OTXARKOAGA UDALTEGIA

19:30 – 60′
“Rebelión en la granja” - ALOPARGO TEATROA


IRAILAK 27 / CASTAÑOS UDALTEGIA

19:30 - 70′
“Circus of Dreams” - BEA INSA


URRIAK 3 / BEGOÑA UDALTEGIA

19:30 – 50′
“En espera” - PABLO ALLENDE


URRIAK 4 / ERREKALDE UDALTEGIA

19:30 – 50′
“Lo que fue de ellas” - LA PACHECA COLLECTIVE


URRIAK 10 / OTXARKOAGA UDALTEGIA

19:30 – 70′
“V.E.S. (me miras, luego existo)” - TEATRO EL TEMPLE-P6


URRIAK 11 / BASURTU

19:30 – 45′
“Raúl, ¡no cenes tanto!” - JURIS TANTUM


AZAROAK 7 / OTXARKOAGA UDALTEGIA

19:30 – 75′
“Aquí no paga nadie” - CON LA QUE ESTÁ CAYENDO


AZAROAK 8 / ERREKALDE UDALTEGIA

19:30 – 45′
“Historias de un mojón de carretera” - LA TRASCIENDA TEATRO


AZAROAK 14 / INSTITUTO SOLOKOETXE

19:00 – 70′
“Y todo por amor” - 7 GRADOS


AZAROAK 15 / BEGOÑA UDALTEGIA

19:30 – 50′
“Lo que fue de ellas” - LA PACHECA COLLECTIVE


AZAROAK 21 / ZORROTZA UDALTEGIA

19:30 - 45′ + coloquio
“Aire de París” - A TROMPICONES TEATRO


AZAROAK 22 / CASTAÑOS UDALTEGIA

19:30 – 50′
“En espera” - PABLO ALLENDE


AZAROAK 23 / BUIA UDALTEGIA

19:00 – 50′
“Lo que fue de ellas” - LA PACHECA COLLECTIVE


AZAROAK 27 / BASURTU UDALTEGIA

19:30
“Esperando a Federico” - INSTITUTO TXURDINAGA BEHEKOA


AZAROAK 28 / ERREKALDE UDALTEGIA

19:30 – 75′
“Comunicado de muerte” - BANARTE ANTZERKI TALDEA


AZAROAK 29 / CASTAÑOS UDALTEGIA

19:30 - 50′
“ARTAUD y otros animales (performance)” - LOIDA A.GOMEZ

ALOPARGO TEATROA

Rebelión en la granja

  • Zuzendaritza eta dramaturgia: Borja Ruiz
  • Antzezleak: Iraia Urraca, Aitor Guisasola, Aritz Bengoa, Elvira Diéguez, Iratxe Urkiaga, Sandra Arroyo, Iñigo Martín

Manor Landaetxean gaude. Jones jaunak, jabeak, esklabotzan dauzka eta, nekatuta eta suminduta, animalia guztiak matxinada bortitzean bildu dira, gizakiak baztertuz. Animalien Landetxea sortu da. Hala ere, hasierako izaera errebeldea apurka-apurka ahuldu da, neguaren erruz eta botereen banaketa berriak lehengo diktadura aurpegi berriekin berrezartzeko mehatxua egiten duelako.
Guztiarekin ere, posible ote da matxinada berri batek
aurrera egitea?
George Orwellen alegia ospetsua pizgarri izango da lan gordina, keinuz betetakoa eta umorez bihurritua sortzeko; agian gaurko garaietako ispilu konkaboa da, non boterearen egitura berriak ezin baitira urrundu aurreko boterearen egituren lagun ziren itzaletatik.


BEA INSA

Circus of Dreams

  • Sortzailea eta aktorea: Bea Insa
  • Testuak: Bea Insa, Ángel Mirou
  • Zuzendaritzako laguntzailea: Ángel Mirou
  • Jantziak: Bea Insa, Robbie Baars
  • Atrezzoa: SHIP OF FOOLS
  • Argiztapena: Patxi Pascual
  • Bideoa: Asier More
  • Argazkiak: Ángel Mirou
  • Komunikazioa: BIBA
  • Banaketa: Marta Urcelay, Bea Insa
  • Ekoizpena: LA PACHECA COLLECTIVE

Circus of Dreams bidaia autobiografikoa da, aktore baten gorabeherak kontatzen dituena: karreran zehar antzeztutako antzinako emanaldiak, Bartzelonako Llantiol Antzoki mitikoan egon zeneko anekdota dibertigarriak, Ship of fools konpainia holandarrarekin Europa osoan zehar egindako bidaiak eta bere iritsiera Euskadira, denak nahasian.

Circus of Dreams diziplina askotako ikuskizuna da; antzerkia eta musika, ilusionismoa eta klowna, antzerkia eta poesia bisualeko objektuak konbinatzen ditu besteak beste.

Circus of Dreams-ekin Bartzelonatik Amsterdamera, Rethimnotik Palermora, Marsellatik Bilbora egingo dugu jauzi…Bea Insak, bien bitartean, emanaldi berriak, amets berriak, utopia-desio berriak aurkeztuko dizkigu. Labur-zurrean, Circus of Dreams berri bat, inoiz baino maitasun eta umore gehiagorekin.


PABLO ALLENDE

En espera

  • Antzezleak: Nagore González, Yolanda Martínez
  • Jantziak: Nati Ortiz de Zarate
  • Makillaje eta karakterizazioa: Arritxu Eizmendi
  • Argazkiak: Borja de Diego
  • Kartel diseinua: Nagore González
  • Ekoizpena: MyD Producciones

Hasiera bat itxarotea, amaiera heltzea itxarotea, zeozer aldatzea, norbait aldatzea, norbera aldatzea… Itxaroten dena aurkitzea itxarotea.
1960, Twenty Century Fox-eko itxaron-gela. Dorothy Parker- ek beste zigarro bat piztu du, bere aurpegiera galduak are hutsagoaren irudia ematen dio gelari. Marylin Monroe sartu da, urduri, begiek distira egiten diote eta bere arnasestuak dena betetzen du.
2017, Aguirre-Zarate klinikaren itxaron-gela, Goya kaleko 47an. Marisaren insomnioak konplize bat aurkitu du gaur gauean.
Haren silueta itxuragabearen aurrean Verónica berba egiten ahalegintzen da. Bere azalpen nahasgarriek iragartzen dute gaur gauean ere barruko mamuek ezin izango dutela lorik egin.
Lau emakume itxaronaldian batuta, istorio bereko kapituluak diren lau istorio, itxaroten ari den istorio batena.


LA PACHECA COLLECTIVE

Lo que fue de ellas

  • Sorkuntza, zuzendaritza eta antzezlea: Bea Insa
  • Musika eta bideoa: Ángel Mirou
  • Jantziak: Consuelo Barrera
  • Ekoizpena: La Pacheca Collective

Nire birramona espetxera eraman zuten, hilabete bitan, bere etxetik seiehun kilometrora, bere hiru alabak bakarrik utzita. “Lo que fue de ellas” antzerki-lana egiteko, gerraren amaiera eta gerraondoa bizi zuten hiru andrazkoren benetako lekukotzak hartu ziren oinarritzat. Bi Ondakoak (Castelló) dira, lan honetako egilearen jaioterria, eta beste emakumea Bilbokoa da, gaur egun bizi den uria.
Ikuskizun hau emakumezkoei egindako omenaldia da, erregimenak eredu femenino errepublikanoa demonizatzeko ezarri zuen errepresio handiaren helburu izan zirelako. Elkarrizketetatik abiatuta eta Amalia Rosado kazetariaren “Lo que fue de ellas” eta Ximo Huguet historiagilearen “Del soroll al silenci” (Zaratatik isiltasunera) liburuetan oinarrituta, lan honek babeslekuen bizitza kontatzen digu bonbardaketetan, emakumezkoen bizitza espetxeetan, emakumezko langilea gerraondoan, errepresioa…
Antzerki testuala, bideoa, performancea eta zuzeneko elkarrizketak ikusleekin.


TEATRO EL TEMPLE-P6

V.E.S. (me miras, luego existo)

  • Kontzeptua: Naiel lbarrola, Leire López del Pueyo
  • Zuzendaritza: José Luis Esteban
  • Antzezleak: Diego Pérez, Leire López
  • Espazio eszenikoa eta soinua: Naiel Ibarrola
  • Argiak: David Alcorta
  • Edizioa: Ibon Belandia
  • Argazkilaritza: Eriz Elorza
  • Ekoizpena: Beatriz Nieto
  • Koprodukzioa: Pabellón 6, Festival BAD
  • Laguntzailea: BilbaoArte

Bideoblogari familia batek, Ana, Jaime eta Lucas beren haurtxo txikia, eguneroko bizitza grabatzen eta YouTubeko “AnaJaimeTV” kanalean argitaratzen irabazten du bizimodua.
Egun arrun bat ikusiko dugu, beren etxean, 24 ordu laburtuko dituen materiala zelan grabatzen duten zuzenean ikusiz. Familia honen aurpegi biak ikusiko ditugu: bertsio faltsua eta edulkoratua, jarraitzaileei erakusteko; eta familia apurtu baten errealitate triste eta zapaltzailea.
Eraikitzen ari garen “gizarte likidora” eta hor daukagun erantzukizunera hurbiltzeko modu bat.


JURIS TANTUM

Raúl, ¡no cenes tanto!

  • Antzezleak: Jose Elorrieta, Susana Amigo, Soiartze García, Itziar Zárate, Edurne Jerez, Patricia Lanzagorta, César Muradas
  • Testua: Kepa Ibarra

Raúl ama manipulatzaile eta posesibo baten itzalpean bizi izan da beti. Ama hil da eta Raúlek sentsazio kontrajarriak dauzka, mundura irtetera bultzatzen dutenak.
Lehenengo topaketa, lehenengo emakumea, afari bat, dantzaldi bat, lehenbiziko musua…
Raúlek, behingoz, ez du bakarrik afalduko.
Bizkaiko Abokatuen Elkargoaren konpainia, “Juris Tantum”, orain hiru urte jarri zuten abian. Gaur egun, bada zerbait eta egitura organikoa prest du agertokietara igotzeko. Kide guztiak Zuzenbidean jardunean daude. Berrikuntza, lengoaia noranahikoa, originaltasuna… dira osagai batzuk, eszenaren arteetan hasi berri duen ibilbidean “Juris Tantum” taldea definitzen dutenak.


CON LA QUE ESTÁ CAYENDO

Aquí no paga nadie

  • Zuzendaritza: Loida A. Gómez
  • Antzezleak: Iratxe Azkarategi, Guadalupe Padilla, Juani Hernández, Maite Fernández, Noelia Ortega, Aitziber Ignacio, Patxi Gaztañaga, Sergio Padierna, Alex Quiroga

“Con la que está cayendo” taldeak Darío Foren lan hau aukeratu zuen komedia satirikoa delako eta gaur egungo gai sozial bat lantzen duelako. Lehen irakurketatik konpainia pertsonaiekin identifikatuta sentitu zen izan ere, adimena eta umorea erabiltzen dituzte bizitza aurrera ateratzeko, bizi diren baldintzak txarrak izan arren. Pertsonaiak bizirik ateratzen dira mundu zail batean, non ordena eta legea errespetatu behar diren, baina legeak ez dio langileari laguntzen eta ordena ez da dirudiena.
Oinarri horrekin, konpainiak “Aquí no paga nadie” lana eszenaratzeko proiektua hasi zuen. Lana 70eko hamarkadan idatzi zen baina, hala ere, gaur egungo pil-pilean dagoen gaia lantzen du.
Lana 80ko hamarkadako Bilbon kokatzen da, zehazkiago Euskaldunako gatazkan, urte batzuk lehenago Foren Italian bizi izan zen egoera baten antzekoa baita. Euskaldunako
gatazka langileen mugimenduaren errebeldiaren testuinguruan kokatzen da, sindikatuek eta erreformaren taldeek inposatutako adostasun sozialaren aurka dago, itun sozialen, birmoldaketa planen eta kaleratze negoziatuen aurka dago. Garai hartako audio batzuek errebolta hartara eramango gaituzte.


LA TRASCIENDA TEATRO

Historias de un mojón de carretera

  • Zuzendaritza: Sol Maguna
  • Testua: La Trascienda Teatro
  • Antzezleak: Natxo Martín, David Aguirrezabal, Izar Aguirrezabal, Mabel Conde, Irene Uribarri

“Historias de un mojón de carretera” absurdoaren komedia bat da, “La Trascienda Teatro”-k sortua eta Sol Magunak zuzendua, historia batzuk eta besteak kontatzen dituena haien bideak errepide bateko mugarri berean gurutzatzen direlarik.
Mugarri bat gauza asko izan liteke. Pertsona batzuentzat seinale huts bat da, egin dugun bideaz eta oraindik egiteko daukagunaz jabetu gaitezen eragiten duena. Baina, mugarri horrek badu zer desberdin bat: giza ergelkeriari egindako monumentu bat da, erakartzen gaituen iman bat, hipnotizatzen gaituena, eta gogorarazten diguna zer ez garen eta zer izango ez garen sekula.
Horregatik, gauza asko gertatuko dira, itxura batean hutsalak, eta, aldi berean, sakonak.
“La Trascienda Teatro” 2011n sortu zen, Udalak BilbaoEszenan eskaintzen zituen urteroko antzerki-ikastaroetako bat amaitu ostean.
Taldea, gaur egun, 5 kidek osatzen dute, eta formazio eszenikozko jarduerak sormen artistikoarekin nahasirik eskaintzen ditu.
“Historias de un mojón de carretera” taldearen iraupen luzeko hirugarren lana da, “Trascendiendo” bere lehenbiziko lanaren eta “Boxes” lanaren ostean (2014an Bilboko Zirkuituan estreinatu zena).


7 GRADOS

Y todo por amor

  • Zuzendaritza eta dramaturgia: Itziar Lazkano
  • Zuzendaritza laguntzailea: María Cerezuela
  • Antzezleak: Ana María Llanas, Ainhoa Bazterrica, Mikel Ibáñez, Iñigo Sourrouille
  • Musikariak: Jorge Gros, Irrintzi Ibarrola, Eduardo Landeta

“Y todo por amor” antzezlana ikusleekin zirraren, ikusleekin zirraren zurrunbiloan zehar bidaia bat egin nahian ari da, baina, orobat, zure konplizitatearen bila, gai kaotiko batzuetan, hala nola maitemintzea, aditu ezina, rol sozialak edo igurikimen faltsuak. Eta, hori guztia, eszena-joko eta errezitaldien bidez, zure oroimena prest eta zalu izan beharko duzularik eraikitzen lagunduko baduzu.
Ez espero izan konponbiderik, edo korapiloa askatzerik; bideak, berbak eta bertsoak besterik ez duzu aurkituko; ez espero izan musikalik, nahiz eta baden musika-banda bat aspaldiko kanta arrakastatsuak jotzen dakiena; ez espero izan koreografia distiratsurik, baina so egiozu zeure buruari, haietan, ispilua balira bezala; eta ez espero izan logika bat, erantzun bat, Maitasuna aletzen duten testuak besterik ez dagoen lekuan.
Jarri eroso, eroso. Arretaz entzuten baduzu, lasaitzen bazara eta arriskuak hartzeko prest bazaude, “7 Grados”-ekin edo gure taldearekin bidaiatu ahal izango zara lerro hauetan zehar, batzuetan erpin zorrotz-zorrotzak kausituz, batzuetan ertzak, Maitasunaren poliedro korapilatsua eratuz.
Ongi-etorri. Maitasunagatik da guztia.


A TROMPICONES TEATRO

Aire de París

  • Antzezleak: Izaskun Barroso, Marta Urcelay
  • Zuzendaritza: David Gutiérrez Sanguino
  • Egilea: Marc Egea
  • AMAIERAKO SOLASALDIA

Negozio bat: errentagarritasuna vs sentimenduak Pertsonen eta familien arteko harremanei buruzko istorioa, xumea eta sentsoriala.
Ahizpa ekintzaile bi bildu egin dira negozio bat antolatzeko baina ez daude ados aterako duten produktuaren inguruan. Zein da helburua?
Ikusleen barrean eragiten dituen hasiera komiko batetik emozioen ostadar batera, familiako sekretuak azalduko dira, bizitza ikusteko modu desberdinak, gozotasun eta umore handiarekin.


INSTITUTO TXURDINAGA BEHEKOA

ESPERANDO A FEDERICO

  • Fitxa artistikoa: Ángela Corona Rodríguez, Patricia Victoria Higuera, Marta Merino de Cima, Julen Arbe Martiarena, Jon Bellanco Abadiano, Esther Veroniz Martínez, Regina Tonon, Lucía Robredo Ruiz, Matxalen Ugarriza de la Fuente, Ekaitz Guerra Agilar, Iradi Madrigal Sanz
  • Zuzendaritza: Enriquetta Vega García

Aurten, Federico García Lorcaren urtea da eta, dantza poetiko batean biltzeko, batzuk izan dira haren lanetatik ihes egin duten pertsonaiak, hala nola Bernarda Alba, Emaztegaia (Bodas de sangre), Pámpanos eta Cascabeles eta Julieta (El público), La comedia sin título, eta abar.
11 zati hautatu dira, eta horietan, Txurdinaga Behekoa ikastetxeko 13 eta 18 urte bitarteko 11 ikaslek mazedonia poetiko bat egiten dute, gorputz- ariketazko, ahots-musikazko eta interpretaziozko lan batez maneatuz.
Bi izan dira lan hau egiteko iradokizun nagusiak. Alde batetik, Lorcaren poema bat, “Pequeño vals vienés”, Leonard Cohenek kanta bihurtutakoa, Silvia Pérez Cruzen bertsioan eta, bestetik, “Esperando a Godot”, Samuel Becketena.
Bilboko Udalak saria eman zion lan horri, “Lan eszenikorik onena” saria, hain zuzen, 2019ko urte honetako Eskola Antzerkiaren Lehiaketan.


BANARTE ANTZERKI TALDEA

Comunicado de muerte

  • Testua: Rafa Herce, Edu Pombar
  • Zuzendaritza: Edu Pombar
  • Teknika: Pedro Ferrer
  • Bideoak: Rafa Herce
  • Antzezleak: Idoia Bilbao, María Otxandiano, Mikel Uriguena, Rafa Herce

“Comunicado de muerte” koadro biko lana da eta askatasunari eta guztien ongiari buruzkoa da, bai eta horrek dakartzan kontraesanei buruzkoa ere. XX. mendeko 60ko eta 70eko hamarkadetan gertatzen da eta gizakiaren konplexutasuna islatzen du.
Lehen koadroa: azken apelazioa.
Andrazko biren arteko duelu dialektikoa da non modu krudelean erakusten diren gizakiaren barneko gaiak. Sumatzen denaren, esaten ez denaren atzean, beldur pribatuen eta gorroto ideologikoaren atzean, etsai amorratuak diren alderdi biren artean berriro amildegia ireki izanaren susmo aztoragarria nabaritzen da.
Bigarren koadroa: heriotzaren jakinarazpena.
Benetako gertakarietan oinarrituta, Salvador Puig Antich-en borroka, haren exekuzioa eta bera eta Jesús Irurre espetxeko funtzionarioaren artean sortu zen adiskidetasuna.
Arerio biren artean sortutako anaiarteko harremana. Mundua ulertzeko modu bi, bizitzeko modu desberdin bi. Gizakien arteko elkarketa, gure gorabeheren eta erabakien inguruan gogoeta egitera garamatzana.


LOIDA A. GÓMEZ

ARTAUD y otros animales (Performance)

  • Sortzailea eta antzezlea: Loida A. Gómez

“Allí donde otros proponen obras, yo no pretendo otra cosa más que mostrar mi espíritu. La vida es… quemar preguntas, la vida es… quemar preguntas.
Materialización corporal y real de un ser integral de la poesía”
El ombligo de los limbos, (1925) A. Artaud.
“ARTAUD y otros animales” antzerkia eta performancearen arteko lana da, dantzak lagunduta.
Loida A. Gómez da lan original honen egilea, Antonin Artaud (1886-1948) poeta eta antzerkigilean inspiratuta.
Eszenaratzean ekintza dago hitzaren aurretik. Eguneroko erritoen bitartez poesia detektatuz.

Copyright © 2019 BAD BILBAO

B.A.D Bilbao Antzerkia Dantza - Festival de Teatro actual y Danza Contemporánea de Bilbao
San Frantzisko Udaltegia - Mariaren Bihotza Plaza z/g - 48003 BILBAO